Zvládnout násobilku není skutečný cíl, je to spíš začátek, základ, na kterém se staví v dalších letech...
05.12. Mikulášská návštěva - 1.hodina
PRV + ČJ - Pracovní list s videem + Mikulášský průvod a nadílka
PS -PRV 9/1 + kontrola DÚ
04.12.
ČJ - PS strana 21 + ústně učebnice 34/7
M - PS strana 15 (15/20 je DÚ na 14 dní - můžeme zaznamenávat teplotu, nebo symboly❄️💧🔅) +ústně 22/8
DÚ: M do sešitu🟦20/51 z učebnice - vždy sloupeček příkladů patří k sobě>>využíváme výsledek předchozího příkladu k novému výpočtu
ČJ - PL - Strýčkova paruka (Google učebna)
03.12.
ČJ - PS strana 20
M - PS dokončení strany 14
DÚ: M - PS 15/20 (zaznamenáváme 14 dní)
ČJ - PL - O peřině a polštáři - práce ve dvojicích (Google učebna)
02.12.
M - do sešitu🟥22/7+pozorujeme tabulku násobků, v závěru jedeme všechny známé možnosti postupně 0x0, 1x1, 2x2 ...
PS - dokončení strany 16 (3-5)
ČJ - Zápis do sešitu🟨:
Obojetné souhlásky 2. prosince
b, f, l, m, p, s, v, z
v některých slovech píšeme i, í
v jiných y,ý
>>> vyjmenovaná slova a slova s nimi příbuzná
POZOR! Platí pro y,ý/i,í uvnitř slov!
Vyjmenovaná slova po Z
brzy, jazyk, nazývat se, Ruzyně
Slova příbuzná:
(vypiš podle učebnice proužek vlevo na straně 34)
DÚ: ČJ - tentokrát do 🟨sešitu přímo pod dnešní zápis 34/6
PRV - shrnutí několika řemesel (Google učebna), povídání, jak se řemesla dnes vrací do módy (design nebo také kvalita)
učebnice strany 15 a 16 (video k výrobě) - i otázky, zelený rámeček jsme provedli jako odhad
DÚ: PRV - PS 9/2 (9/1 - nyní vynecháno)
01.12.
M - Zápis do sešitu🟥: Sudá a lichá čísla
Sudé číslo je číslo 2 a všechny jeho násobky.
Je-li na místě jednotek sudá číslice (0,2,4,6,8), pak je celé číslo sudé.
T S D J
3 2 5 4
Ostatní čísla jsou lichá - na místě jednotek je lichá číslice (1,3,5,7,9)
My jsme si zvolili dvě barvy a do sešitu přepsali obě řady čísel i řady násobků z cvičení 21/1,2,3 - potom jsme barevně rozlišili všechna sudá a lichá čísla.
PS 16/1,2 - zvýšená pozornost u zadání cv. 2
DÚ: M - z učebnice do sešitu🟦22/6
ČJ - Diktát vět 31/20+slovesa, podstatná jména, předložky
Učebnice - strana 32 - úvodní text + 32/1,2 - která slova jsou v úvodním textu tučně a proč, co mají společné>>zy/zý>>vyjmenovaná slova >> Co jazyk a jazylka? >> slova příbuzná
PS 22/1 a 4
(PS -M 14/14-15/20 a PS -ČJ str. 20 a 21 - jsou vynechány schválně)
Na Google učebně jsou materiály na HV - písnička a délky not + si děti do notové osnovy samy přepsaly notový zápis písničky Běží liška k Táboru.
28.11.
M - do sešitu🟥 20/46 - zápis, příklad, zkouška, odpověď; 20/47 - zapsali jsme si jako tabulku barvy sukní na jeden řádek a ve sloupci vlevo barvy svetrů - od například modrého svetru uděláme rovnou přímku přes šířku tabulky a spojujeme s barvami sukní >> vznikne mřížka tří vodorovných čar a čtyř svislých, děti pak už snadno vidí příklad 3x 4+ uděláme zkoušku a zapíšeme odpověď; 20/48 - zápis, příklad, zkouška, odpoveď
PRV - učebnice strana 15 - především 15/2 a 5 + kontrola PL - cechovní značky (promítání z knížky Řemesla) a nalepení do sešitu
ČJ - do sešitu🟨 - učebnice 31/18 - zapíšeme dvě slova, která k sobě patří + odůvodnění: židle, lžíce - měkká souhláska ž, nebo měkká skupina ži 31/19 - Zapíšeme celé věty (již ve správném pořadí a z pozice 1. osoby)
27.11.
ČJ - PS 19/3 - potom do sešitu🟨 - přepsat osnovu podle PS 19/3 - 1. Úvod:____, 2. Stať: a)__b)__ c)__, 3. Závěr: ________ - poté píšeme samotný text vypravování - Stačí každý název bodu z osnovy rozepsat jedním souvětím. Pozor, každý odstavec začít na novém řádku.
Kopie stránky z učebnice (strana 30).
DÚ: ČJ - PL - párové souhlásky (Google učebna)
M - zápis do sešitu🟥 - Násobení a dělení číslem 10 - potom nalepit trojúhelníčky s násobením - nejprve do vrcholů zapsat násobky 10, poté příklady na násobení; dále se vracíme k desítkové soustavě a pozičnímu zápisu čísel - jednotky, desítky, stovky, tisíce, desetitisíce, statisíce, milióny - ukazujeme si práci s nulami u násobení a dělení
do sešitu🟥20/44 - nejprve vypočítat, poté čteme jako: "osm desítek je, devět desítek je ..." a 20/45 - u těchto cvičení si připomínáme zaokrouhlování (nemusíme psát) >> známe zaokrouhlování na desítky, u těchto výsledků nás zajímá zaokrouhlování na stovky (rozhoduji se mezi 0 a 100)
26.11.
ČJ - PS 19/4 a 5
M - 19/42 a 43 - do sešitu🟥- výsledky cv. 43 zaokrouhlit na desítky
DÚ:
M - PS 14/12 a 13 - ve cvičení 13 napsat odpověď na otázku slovy
ČJ - čítanka 24 - posoudili jsme Úvod a našli přímou řeč, 25 - jak chápeme podtržená slova, kolik má bajka odstavců, 26 - o čem je závěr (lev nebo myška), 27 - proč ta přihlouplá dopadla špatně, co udělaly ostatní dvě ryby lépe (kopie textů dám na Google učebnu)
25.11.
M - 19/40 - do sešitu🟥-jednoduchá tabulka - číslo/můžeme děli čísly - některým dětem dělala tato úloha problém, rozdělovaly tedy názorně opravdu daný počet plastových křížků na skupinky (při řešení úlohy jsme opět zabrousili na téma dělení se zbytkem), řešení jsme kontrolovali v tabulce násobků + písemně 19/41 - při kontrole jsme ústně opakovali zaokrouhlení na desítky
ČJ - PS 18/1 - připomněli jsme si bajku o Lišce a čápovi (čím se vyznačují bajky...) a vytvořili názvy pro jednotlivé části osnovy (Úvod:_______, Stať: a)_____, Stať: b)______, Závěr:___________); na závěr hodiny jsme se vrátili ke kontrole 29/13 - příbuzná slova ke slovům lízátka, přinesla, omluvil - a určili jednotlivé části slov
DÚ: 🟦sešit (z učebnice) 29/12 Osnova
Úvod:_____, Stať: a)____, b)____, Závěr:_____________
- vymysli názvy (podle textu), pro jednotlivé části osnovy - pozoruj členění na odstavce
PRV - obrázky z učebnice strana 14 a 15; online hry (také na Google učebně): pexeso-výrobky a povolání; + PS 8/1
DÚ: PRV - PL - přiřaď názvy řemesel k erbům (Google učebna)
+ PS 8/2 - vymysli vlastní cechovní značku
24.11.
M - násobky čísla 9 - ústní trénink + do sešitu zápis: Násobení a dělení číslem 9 - děti si vyplnily trojúhelníky - do vrcholů neprve zapsaly řadu násobků čísla 9 (včetně 0)-Google učebna, poté doplnily příklady na násobení; slovní úlohy 18/37 a 19/38 - vždy zápis, příklad, zkouška, odpověď (může se i nakreslit)
Myslím, že autorům původní záměr ve výpočtech u úlohy 18/37 moc nevyšel a údaj 9 m je pro získání výsledku spíše nadbytečný.
DÚ: M - do 🟦sešitu: 19/39 - pozor, součástí je i zaokrouhlení výsledků na desítky
ČJ - osnova - zápis do sešitu🟨 - žlutý rámeček dole na straně 27;
pracujeme s úvodním textem ze strany 26 - pozorujeme jednotlivé odstavce textu - kolik jich je; které jsou součástí úvodu, stati a závěru; co nám odstavce sdělují; porovnáváme dva vzory osnovy 28/7 s textem, pro 2. vzor se snažíme vymyslet jiný úvod (více rozvést), jelikož noc v lese se zde přesouvá z původního úvodu do stati, věnujeme pozornost otázce 🟥 (za názvy odstavců tečky nepíšeme); 28/8 - do sešitu🟨 zapíšeme osnovu: 1. Úvod: Kdo jsem; 2. Stať: Cesta do školy/nebo Moje ráno; 3. Závěr: Co mi zlepší den - Pod zapsanou osnovu píšeme samotný text. V úvodu nemusíme zabíhat do popisu osoby, stačí dvě věty - Jmenuji se, jsem žák/žákyně...; ve stati je krátké vyprávění o mém ránu, nebo cestě do školy, často děti využily, že napadl sníh; v závěru pak stačilo použít větu v tom smyslu, zda mám rád/a sníh, zimu, nebo větu přací Kéž by sněžilo každý den!
HV - do sešitu nalepeny informace k tónům, houslovému klíči a notové osnově (Google učebna), mimo to si děti do notové osnovy zkoušely psát houslové klíče
21.11.
M - Zápis do sešitu: Zaokrouhlování na desítky (strana 18) - včetně číselné osy; 18/35 - všechny příklady včetně zaokrouhlení (6≐10, 1≐0); celé desítky necháváme, nezaokrouhlujeme (např. výsledek 20)
PRV -spolužák nám dnes donesl na ukázku svou sbírku drahých kamenů, spolužákům kamínky také věnoval
ČJ - po prvouce byla hodina divoká (ale věřím, že je dobré dávat žákům prostor ke sdílení koníčků, které mohou souviset např. s výukou); do sešitu jsme vypsali slova z prvního odstavce 30/15 - opakování dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě
Příští týden nás čeká osnova, potom již začínáme vyjmenovaná slova, kterým se občas již věnujeme v rámci příbuzných slov.
20.11. 2. až 4. vyučovací hodina - divadelní představení
Po návratu: M - procvičování násobení (Google učebna)
ČJ - do sešitu z učebnice 29/13 - zapsat do sešitu zadaná slova + barevně odlišit předponová č -kořen slova - příponová část: ve škole jsme postupovali tak, že jsme na tabuli vypisovali slova příbuzná, abychom odhalili kořen slova - máme hotová slova narozeniny, sladkost, učitel, zazpíváme a vytáhnout
+ diktát (druhá strana sešitu) 25/21 - poslední tři věty (Les..., Dal..., Čeká...) + slovesa, podstatná jména
DÚ: 1. (pokračujeme do sešitu🟨) - napiš pokaždé 4 slova příbuzná ke slovům lízátka, přinesla a omluvil >> chceme, aby nám z nich byl zřejmý kořen těchto slov
2. Oprava diktátu a slovních druhů
19.11.
ČJ - kontrola DÚ 26/3, ústně 27/4, do sešitu🟨 27/5 - Použij ve větě nebo ve větách alespoň 4 slova příbuzná - barevně odliš předponovou č. (nemusí být) - kořen - a příponovou část; do sešitu přepiš 27/6 - doplň uvozovky - pomáhá text přečíst jako divadelní úlohy - vypravěč (zde nemá uvozovky), kohout, pes
M - do sešitu🟥(zápis, příklad, zkouška, odpověď) - 17/29 (maminku pouze barevně vyznačíme na číselné ose - zapíšeme okraje L=8 a T=24 - neděláme zápis), 17/30, 31, 32
DÚ: M - do sešitu🟦- z učebnice 17/33 - děti dostaly nachystanou tabulku k doplnění a nalepení; +17/34
18.11.
M - do školního sešitu (červený) - 16/24, 26 a 17/28
DÚ: M - PS 14/10 a 11
ČJ - úvodní text - úlohy vypravěč, liška a kohout,
zápis do sešitu (žlutý) - z učebnice strana 27 - přepis: první žlutý rámeček + 26/2 a PS 18/2
DÚ: ČJ - do modrého sešitu 26/3
PRV - učebnice strana 14, povídání o řemeslech + odlévání kovu, kovotepání, vodní hamr a kovárna, tkalcovský stav; mistr, tovaryš, učeň. Dnes děti často neměly věci - záměna pondělí a úterý, takže zápis uděláme v pátek.
14.11.
M - řada násobků čísla 8 (např. učebnice strana 16)-opakování řady jako had mezi žáky, do trojúhelníků násobení - vypsaná násobilka čísla 8, včetně 0 - nejprve píšeme do vrcholů opět čísla z řady násobků, poté doplňujeme do dolních částí příklady (Google učebna); procvičování násobení - vyplň tabulku - kázej herní kostkou, nebo dvěma kostkami (Google učebna) - pokud hodíš stejné číslo, klidně zapiš vícekrát (jako opakování), nebo házej znovu, pokud opakovat stejný příklad nechceš/nepotřebuješ
PRV + ČJ - 17. listopad - lístek s informacemi - jeden je kompletní, u druhého něco chybí - doplň (s tématem se jen seznamujeme, nejedná se o látku) - nalep si do zeleného sešitu (zezadu); videa a PL z ČT edu - odkaz na PL - udělali jsme zatím jen otázky 1-3 - kromě videí z hlavičky PL , jsme se seznámili také s Václavem Havlem
13.11. Pracovní listy jsou na Google učebně
ČJ - oprava diktátu (Pozor, i opravy jsou s chybami a je potřeba psát i zdůvodnění, pokud se někdo jen neupsal o písmenko); diktát - 25/21 - první tři věty - u poslední věty určujeme slovní druhy (slovesa modře, podstatná jména zeleně, předložky hnědě); úvodní text strana 26
Děti jsou v poslední době hodně roztěkané, proto v poslední hodině psaly věty k zamyšlení, abychom opět nastavili klid a pohodu ve třídě.
M - PL - zábavná soutěž
12.11.
ČJ - diktát slovních spojení 25/21, kontrola DÚ - PS 17/11; + PS 16/9
M - procvičování násobení - zápis příkladů do trojúhelníků (používá se ve fyzice na vzorečky) - doplň také vhodný příklad podle zadaného výsledku (na Google učebně)
DÚ: PL - čtení s porozuměním + procvičování násobení a dělení 7 (na Google učebně)
11.11.
M - geometrie s modelínou - přímá, lomená a křivá čára, spojování bodů, tvary
PRV - testík - žně, obilí, pole, mouka, mlýn, pekař, kvásek, chléb
ČJ - sv. Martin - PL - druhy vět
10.11.
M - do sešitu 15/15 - dělali jsme jako tabulku, kromě čísla 6 jsme měli ještě čísla 3 a 9 a kromě čísla 10 jsme měli ještě číslo 5; 15/17 - první 4 sloupečky jsme si (kromě posledního příkladu) zapsali jako příklady na dělení, pozor, větší číslo dělíme menším
DÚ: M - do sešitu přepsat a vypočítat příklady 15/21
ČJ - z učebnice do sešitu - 24/17 kořen slova - zelená, předponová č. - růžová, příponová č. - žlutá
25/18 - přepsat věty se správným slovem + modře slovesa a zeleně podstatná jména
25/19 - pouze vypsat doplňovaná slova a PS 17/12
07.11.
M - PS 13/8 a 9 - pracovní tempo dětí je ještě hodně pomalé, k zapamatování násobilky mohu případně doporučit i přepisování příkladů nebo můžete využít online procvičování (Google učebna)
ČJ - oprava diktátu s odůvodněním (známkou si práci děti hodnotily samy) - sešity si braly domů, PS 17/10 + modře slovesa, zeleně podstatná jména, hnědě předložky a žlutě spojky
PRV - video z online učebnice - drcení obilí na zrnotěrce, kvásková mapa a ještě jednou opakování mlýn a chléb >> příští týden opakovací testíček - pole, žně, mouka a chléb (mlynář, pekař)
06.11.
TH - info. měření tělesného složení; domácí příprava - násobení a čtení, zadání přečtení knihy do 12.12., celkové klima ve třídě, nastavení pravidel užívání přilehlého kabinetu, úklid třídy (TV a odpadkové koše); pojmenování maskota (úvodní foto kapitána - spojení pandy, papouška, piráta a vydry); jak nenásilně zastavit rozvíjejcí se konflikt - mluvit/říct to, jak vymezit vlastní osobní prostor
ČJ - diktát slovních spojení
M - dokončení opakovacího testíku + opakování geometrie - zápis do sešitu (zadání na Google učebně)
ČJ- hlasité čtení - Silák Bivoj
05.11.
ČJ - PL na párové souhlásky, dnes nás ve třídě navštívil Dušan. Děti jej nechtěly pustit, a tak je potřeba tento pracovní list dokončit doma (mají tak delší DÚ, než měl původně být....)
M - opakovací testík na násobení a dělení, včetně slovních úloh
04.11.
M - PS 12/5 a 13/6,7 + procvičování online zde
ČJ - diktát - párové souhlásky - jednotlivá slova a cvičení nejsou takový problém, jako diktát celých vět (k tématu se budeme vracet)
PRV - opakování řemesel - mlynář a pekař - používám knihu Kláry Smolíkové - Řemesla
03.11. Halloweenský den v kostýmech
M - učebnice strana 13 - násobení a dělení 7, zápis do sešitu - násobky čísel 6 a 7; 14/10 - zápis, výpočet, odpověď; 14/9 a 11 - pokaždé první 3 sloupečky = 18 příkladů
DÚ: PL - vybarvení podle příkladů (různé motivy) -Google učebna
ČJ - připomenutí částí slov (předponová č., kořen, příponová č.(koncovka)) - strana 20 + pravopis dlouhého ú/ů - součát kořene slovo s ú na začátku + předpona, PS 16/8 + slova se dvěma kořeny;
druhy vět na straně 22 + PS 15/7
Pracovní listy k vybarvení - čtení s porozuměním - kartičky s textem máme vyvěšené na chodbě
24.10. Dnešní den byl v mnohém netradiční.
Nejprve jsme využili strašidelný fotokoutek (velká možnost vynést masky bude ještě v pondělí 3.11., je ale možné, že k velkému focení se skrz další třídy už moc nedostaneme.... Dnešní fotky nahraji na Google učebnu.).
Dále jsme měli florbalový turnaj - fotky opět na Google učebně.
Poté jsme měli několik videí a povídání k Halloweenu, Dušičkám, T. G. M. a vzniku ČSR, dále videa z cyklu Dějiny udatného českého národa - díly 93-95
🥲 V závěru dne jsme se rozloučili s naším panem asistentem, děkujeme mu za jeho práci, empatii, trpělivost, celkové nasazení a humor. Přejeme mu v nové životní etapě mnoho štěstí a těšíme se na jeho možnou návštěvu u nás ve třídě. 🥳
23.10.
ČJ - PS 15/6 (kořeny - vař, řez, zub, bol, lom), učebnice 21/ žárovky a 21/10 - ústně + žlutý rámeček - zápis do sešitu
DÚ: do modrého sešitu 20/8 - z každého řádku první tři - celkem 9 slov
M - učebnice 13/4 - společná práce, 13/5 a 6 - do sešitu - u úlohy zápis, výpočet, zkouška, odpověď (tvoříme příklady se závorkou)
22.10.
ČJ - PS - 14/4 🟫a🟩 - týká se slov - ubytovna, bytná, nábytek, obytný; učebnice 22/11 - píšeme do školního sešitu - slova: vzducholoď, vzduchové, odvzdušnění, vzdušné, vzduchovek + označení částí slov
M - do školního sešitu - 12/2 - znázorňujeme do sítě příklady 3*6, 6*5, 5*6, 3*2 a 6*6; 12/3 - všechny příklady včetně zkoušky, kontrola DÚ v PS
ČJ - opakování, co je bajka + PL - Liška a čáp (Google učebna)
21.10. - domácí sešit zůstáva doma, do školy se nosí pouze, pokud je nový úkol ke kontrole
M - zápis do sešitu - opakování názvy členů odčítání, násobení a dělení; učebnice strana 12 - násobení a dělení číslem 6, v úvodu zkoušíme také různé situace - hotovost v peněžence, kolik sáčků bonbónů si mohu koupit + kolik mi zbyde peněz; 12/1 + PS 12/1a2
DÚ: M - PS 12/3
ČJ - učebnice 21/9 - opakování tvary slov a koncovka (zápis do sešitu), slova příbuzná - kořen slova - užití slov ve větách - významy slov; PS 14/4 - kontrola DÚ
PRV - zápis do sešitu zemědělství + nalepení přílohy k řemeslům mlynář a pekař
20.10. - NOVÉ ŠKOLNÍ SEŠITY - PROSÍM OBALIT
- platba přes školní pokladnu - někteří žáci mají nízké zůstatky (nestačí ani na platby divadel), prosím o kontrolu (již jsem i jednotlivě upozorňovala)
- barvy sešitů korespondují s barvami učebnic a PS
- zítra druhá várka
- Děti by si měly na každý den chystat jen ty učebnice, PS a sešity, které skutečně potřebují, jinak mají zbytečně těžké tašky. Čítanka zůstává ve škole, stejně tak portfolio na AJ (budu dokupovat úložní přihrádky místo loňských šanonů).
- Sešit na domácí úkoly si mohou děti nechávat stabilně doma a přinést vždy jen s nově zadaným úkolem.
- některé sešity jsou oboustranné - mat.+geom., DÚ ČJ + mat., ČJ + diktáty - označeno popiskem
- Děti by měly v sešitech dbát na úpravu a po návratu do školy dopsat od spolužáků zápisy.
20.10.
M - zápis do sešitu - opakování - zápis čísel + názvy členů sčítání
ČJ - PS 13/3 a 14/4 - barvy v plánku + zápis do sešitu - tvary slov, pády, slova příbuzná, kořen, předponová a příponová část
DÚ: PS 14/4 jen 🟥 a 🟦
17.10.
M - hra na násobení - ve dvojici + čtverečkovaný papír, hod dvou kostek - na svém poli vybarvení obdélníku nebo čtverce, háže druhý, kdo první vybarví své pole - vyhrál
PRV - jablečná ochutnávka - Bovys - video (letáček a malý PL na Google učebně)
ČJ - předponová a příponová část; učebnice strana 20-žárovky, rámeček+cv. 6; PS 15/5
16.10.
ČJ - učebnice - 19/5 - slova příbuzná (kořen slova)/tvar slova; PS 13/1a2
M - učebnice 11/41-44 - opakování práce se zadáním>>zápis>>výpočet>>zkouška>>odpověď
DÚ: M - 11/46 - kopie
ČJ - Ezopovy bajky
15.10. - Hudební divadlo Karlín - Sněhová královna
14.10.
M - učebnice 11/40 - ke znázornění používáme manipulační pomůcky, máme počet dle zadání a zkoušíme, ověřujeme různá dělení (i ta "špatná", kdy nám něco zbyde), můžeme znázornit i násobení (skupinky korálků). Na obrázcích, tak jak jsou v učebnici, si označujeme čísla řádků a sloupců a pozorujeme shodnost s tabulkou násobení na přední straně učebnice
ČJ - úvodní text - kapitola vzdušná - strana 18 - povídání o letištích 18/1, pozorujeme tučně vytištěná slova a přemýšlíme nad historickou návazností, vývojem slov >> významová příbuznost a kořen slova; na straně 19 - druhá zelená žárovka - slova příbuzná se slovem sklo - opět historie, vývoj, význam >> slova příbuzná a kořen slova
PRV - příběh chleba - učebnice 12 a 13 + video
13.10.
M - PL - geometrie - opakování křivá, přímá a lomená čára (Google učebna)
ČJ - PL na tvary slov a slova příbuzná (Google učebna)
10.10.
M - učebnice - 10/35 a úvod - dělenec/dělitel=podíl + 10/38 a 39 a kontrola DÚ PS 9/22 + 10/27
PRV - opakování - hospodářská zvířata a zpracování živočišných produktů
ČJ - diktát - 17/20 - první čtyři věty + určujeme slovní druhy (všechna slova kromě mnoho a než)
09.10.
ČJ - PL - tvary slov a slova příbuzná + kořen slova (PL na Google učebně)
M - kontrola PS 11/31 + PS 11/29,30
DÚ: M - PS 9/22
08.10.
ČJ - diktát slovních spojení (učebnice 17/20 - prvních 7), PL - z učebnice 17/17 a 18
DÚ: ČJ - PL - z učebnice 17/19 - ke každému stačí věta
M - kontrola učebnice 9/31; 10/33, 34 a 36
ČJ - čítanka 22+křížovka, co je to bajka 24 (foto na Google učebně
07. 10.
M - učebnice 9/31 - pětiminutovka, zápis výsledků na papír; 9/31; PS 11/28 a 10/25 (hledáme čísla z řad násobků, bádáme nad poslední možností (nuly)
ČJ - učebnice 16/13 a 16 - odůvodnění pravopisu - tvary slov a slova příbuzná
DÚ: ČJ - PL - z učebnice 16/15 - Rovnou zápis vět podle vzoru (bez závorek) + zeleně - podstatná jména, modře - slovesa, hnědě - předložky (všechna slova kromě toho a to)
PRV - učebnice 11/3 a 4 + šedé rámečky; PS - kontrola DÚ + dokončení 7/2 - porovnáváme řepku olejku a cukrovou řepu s jinými plodinami, aby nedošlo k záměně, pozorujeme listy, květy atp. (např. byl návrh na zlatobýl a celer- je správné zamýšlet se nad různými variantami)
06. 10.
M - kontrola DÚ PS 9/23, 10/24,26
DÚ: M - PS 11/31
ČJ - učebnice 16/12 + přemýšlíme nad slovy příbuznými, jaký je rozdíl mezi tvary slov a slovy příbuznými a 16/14 + dokončení PS strana 12, ve cvičení 9 podtrháváme zeleně podstatná jména a modře slovesa, k nim potom hledáme přídavná jména a příslovce (pomalu si pamatujeme dvojice slovních druhů 1a2 a 5a6)
03. 10.
Proxima Sociale
02. 10.
TH - seznámili jsme se se zápisem ze školního parlamentu + jsme řešili možnost přespávačky ve škole (konec října)
ČJ - recitace básničky
M - 9/30 - dodržujeme (2*4 = dvakrát po čtyřech; 4*5 = čtyřikrát po pěti) - dobré je si napsat první řádek 1, 2, 3, 4, 5 a poté poslední sloupec (5), 10, 15, 20 + PS 9/23 - u násobení jsme si poznačili část ovoce, které počtem odpovídají obdélníku nebo čtverci, pak teprve tvořili příklad (2*5)+4 nebo 4+(2*5) nebo (3*5)-1; + 1. příklad na dělení
DÚ: PS 9/23b) - poslední dva příklady
beseda s MP - nález injekční stříkačky (dospělý a přivolání policie, kteří nález zlikvidují), kontakt s cizí osobou - 1. bezpečná vzdálenost; 2. "Já se s Vámi nesmím bavit. NASHLEDANOU.";
3. s nikým nikam nechodím 4. od cizí osoby si nic neberu; 5. neprozrazuj své osobní údaje; opakování důležitých telefonních čísel
DÚ: beseda MP - alespoň jedno telefonní číslo na rodiče znát nazpaměť, znám adresu bydliště
PRV - učebnice strana 10 + PS 7/1
DÚ: PRV - PS 7/2 - jen názvy plodin, č. čtvereček tentokrát NE
01. 10.
ČJ - kontrola DÚ 11/6 - druhý sloupec a č. čtvereček + dokončení celé strany 11, pozor obzvlášť u cvičení 8 děti hodně chybovaly a nedělaly odůvodnění - tvar slova nebo slovo příbuzné tak, aby za párovou souhláskou byla samohláska (Tam je problém u slova řehtat, které vzniklo jako snaha popsat zvuk a nenajdeme tvar nebo slovo příbuzné, které by nám pravopis odůvodnilo. V tom případě je asi lehčí si pravopis pamatovat, případně odůvodnit, že koňský zvuk obsahuje takové ha-ha-ha, podlobně, jako když se lidé hlasitě smějí.)
M - úvod násobení - strana 9/28 a 29 (my si prošli všechny číselné řady), pro názornost používáme korálky navázané po skupinkách od 1 do 10, pak si třeba 3x položíme housenku z pěti korálků, jako 3*5=15, nebo 5x skupinka po třech jako 5*3=15 atp. (kromě všech číselných řad jsme si znázornili právě příklady 9/28)
ČJ - doplňování PL (Google učebna) - Staré pověsti české
30.09.
M - kontrola DÚ 8/22, dále jsme dokončili stranu 8 + 9/26 a 27
ČJ - učebnice strana 15, PS 12/10 a 11/6 - první sloupec
DÚ: ČJ - PS 11/6 - druhý sloupec + 🟥
PRV - PS 5/2 - poslední povídání o zážitcích z prázdnin + krátké video - dožínky
29.09.
M - úvod menšenec - menšitel = rozdíl; 8/19,20,21
DÚ: M - 8/22
ČJ - učebnice strana 14 - ve cvičeních určujeme také slovní druhy; kontrola DÚ PS 10/5
DÚ: na čtvrtek naučit básničku 14/10
26.09.
M - kontrola slovních úloh - DÚ; učebnice 7/17 a 18
PRV - kontrola DÚ - PS 7/3; povídání a videa - sv. Václav
ČJ - souhrn a kvíz sv. Václav, kontrola DÚ - slovesa a podstatná jména v celém textu
25.09.
ČJ - pracujeme se včerejším PL - vyhledáváme především slovesa (k nim si vysvětlujeme příslovce), v souvětích poznáváme díky slovesům přítomnost spojek, dále poznáváme podstatná jména (k nim si vysvětlujeme přídavná jména), poznáváme předložky
M - PL slovní úlohy (Google učebna) - strany 2 a 4
DÚ: M - PL slovní úlohy - předposlední příklad (kolik váží zvířata), ten poslední s chobotnicí je dobrovolný DÚ za 1, ale prosím, aby byl i se zápisem, příkladem, zkouškou a odpovědí
DÚ: ČJ - včerejší PL - Radovánky v listí (Google učebna) - modře podtrhni všechna slovesa (další slovní druhy jsou navíc - máme poznat i podstatná jména (k nim se učíme přídavná jména), známe také předložky, odhalíme i některé spojky, ke slovesům občas umíme příslovce, v prvním textu jsme si dnes říkali i zájmena, ale jen navíc, abychom si určili všechna slova, která v textu máme.
24.09.
Dnes byly ve škole atletické závody, kterých se účastnily i naše děti, proto jsme dnes měli volnější den a PL.
ČJ - PL - doplň vhodná slova do textu - slova se doplňovala podle obrázků rozvěšených po chodbách, proto tento PL nelze sdílet
M - PL - slovní úlohy - ten je na Google učebně (strany 1 a 3)
U jednoho z žáků (ještě dáváme dohromady všechna přihlašování na INF) jsem si všimla úkolu na Google učebně informatiky - procvičování klikání myší - nějaké pexeso 🙂
23.09.
M - učebnice 7/12-16 + kontrola DÚ
ČJ - učebnice 14/7, PS 10/4 - i červený čtvereček + kontrola DÚ
DÚ: ČJ - PS 10/5 - jen 2. a 3. řádek (od čápa po velblouda) - psát psacím písmem
PRV - online procvičování - škola s nadhledem
DÚ: PRV - PS 7/3
22.09.
M - učebnice 6/11, PS 8/21
ČJ - opakování ů/ú - učebnice - úvodní text 12/1,2; 13/5 a 6 + zelený rámeček, PS 9/1,2
DÚ: M - PS 8/19 a ČJ - PS 9/3
HV - poznávání hudebních nástrojů
18.09.
ČJ - strana 11 - jak se píše pohled, dopis (oslovení, jasně/stručně a podpis)
+ se opět řešilo vzájemné chování, fiktivní situace - konflikty, pocity atp.
Videa k tématu ČJ - handicap: neslyšící, nevidomí, úraz oka, bionická ruka, technologie ve zdravotnictví, a trošku víc retro vozíčkáři (bohužel se za ty roky ty podmínky asi moc nezlepšily)
DÚ: ČJ 11/24 - na papír, pár myšlenek (v učebnici je vozíčkář Šimon a otázky se vztahují k němu, potažmo vozíčkářům) - především ty překážky, které vozíčkáři překonávají, jak se vyrovnává s handicapem (najít cestu vlastní realizace a koníčky, přátele, kde handicap přestává být překážkou-myšlenka, jak pomoci, co překážky v životě vozíčkářů (nebo lidí s handicapem) zmírní)
Aktuálně máme v PS hotové:
ČJ - PS vše až do strany 8 včetně
M - PS vše až do strany 7 včetně + 8/18 a 20
PRV - PS celá strana 4 + 5/1 + celá strana 6
16.09.
ČJ - PS 6/9, strana 8
M - procvičování malá násobilka
PRV - učebnice strana 7 a PS strana 4
DÚ: PRV - PS 4/modrý čtvereček
15.09.
M - PL vybarvování podle násobení (Google učebna)
ČJ - učebnice strana 8, 9/13, 10/16, pravopisně tvrdé a měkké souhlásky - procvičování - kartičky Rubínka s větami
HV - hudební nástroje a písnička1 a p2- na dechové cvičení
12.09.
M - testík - porovnávání, desítky a jednotky, o kolik menší/větší, +PS 6/12; 7/14 a 17
PRV - učebnice strana 6 a šedé rámečky strana 9, PS 5/1 a video1 a video2
ČJ - PS strana 7
11.09.
ČJ - část hodiny jsme věnovali třídnické debatě - řešili jsme nevhodné poznámky vůči druhým osobám, hejtry v online prostoru, dostali jsme se i ke špatným zkušenostem s žáky jiné školy
kontrola DÚ, dodělání cv. 8 a opakování - hláska, písmeno a zápis v hláskové stavbě
učebnice 7/7 + video
M - hra já mám, ty máš na procvičování desítek a jednotek (sestavování/poznávání čísel - dřevěné kroužky a skleněné kuličky) + PS 5/6
DÚ: M dokonči stranu 5 v PS (cv. 9 většinou máme)
10.09.
ČJ - učebnice 7 - zelené informace, 7/4-6
DÚ: ČJ - PS 6/7 a 8 - první sloupec
M - učebnice 5/5 + o kolik je menší nebo větší, strana 6 - zelený rámeček s různými zápisy počtů, my používáme arabské znaky 0 - 9 a indický poziční desítkový systém, 6/6 + znázornění čísel pomocí (skleněnka-jednotky, dřevěný kroužek-desítky, dřevěná tyčinka - stovky)
09.09.
M - testík - doplnění čísel do výseku stovkové tabulky
ČJ - kontrola DÚ a učebnice strana 6
PRV - PS strana 6
08.09.
ČJ - PS strana 4 a 5/4
DÚ: ČJ - PS 5/5,6
M
opakování: orientace ve 100 tabulce - odkaz na procvičování na učebně
určení - čísla jednociferná, dvojciferná, trojciferná
04.09.
Stále ještě dokončujeme takové to klasické informační a edukační kolečko ohledně chování, bezpečnosti, hlášení úrazů atp. Děti dnes také hledaly jména pro našeho třídního maskota a vymýšlely mu různé vlastnosti.
M - PS1: 4/1-3
VV - venkovní práce - kresba školy
dnešní četba - Staré pověsti české (Jana Eislerová) - O praotci Čechovi